Перший урок "з Україною в серці"

Сценарій до першого уроку 2021р. (1-4 класи)

З Україною в серці!


Мета: поглибити знання дітей про свою Батьківщину, ознайомити з історією виникнення державних символів України, долучати до дотримання традицій українського народу, показати красу і неповторність рідного краю; розвивати увагу, уяву, мислення, поширювати словниковий запас учнів, розвивати мовлення, вміння користуватися картою України; виховувати любов до Батьківщини, української мови, бажання примножувати кращі надбання українського народу.
Обладнання: мультимедійна установка (презентація)
Реквізит: імпровізована карта України, аплікації-вишиванки, бумажні голуби, квіти соняшника, сердечка.
Хід
Учитель:
   Рідна Батьківщина. Вона відкриває  нам двері в чарівний світ життя. Вона, як матінка. Одна - єдина.  Ми відчуваємо кожною своєю клітинкою сум за рідною домівкою, за місцем, де народилися.     
1.      Слайд 3   «З Україною в серці»
2.      Ролик «Україна в серці кожного»                       
 Ведучий                                     
Україна – це земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали навколишній світ, відчули любов і ласку, почули рідну мову матері.
  Ведуча                                       
Ми живемо в країні, волелюбній, мирній державі, усім серцем любимо свою країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, незалежною державою.
  Учень1:                                                                                     
                          На білому світі є різні країни,
                          Де ріки, ліси і лани…
                          Та тільки одна на землі Україна,
                          А ми – її доньки й сини
Учениця 2:                                         
                          Красивий, щедрий, рідний край
                          І мова наша - соловїна.
                         Люби, шануй, оберігай
                         Усе, що зветься  Україна.
3.      Слайд - 3 «Україна історична»
 Учитель:
   Ми живемо в часи, коли Україна, як ніколи раніше, стала осередком уваги людей всього світу. А що ми, українці, знаємо про свою державу? Чи знаємо ми її історичне минуле? Чи вміємо ми читати повідомлення, що майстерно зашифровані в символах, які  залишили наші пращури майбутнім поколінням?

     
4.      Слайд 4 «Володимир Мономах»
Учень-дослідник 1
   Пригадаймо часи Київської Русі, правління князя Ярослава Мудрого.Чим він прославив свій час? Володимир Мономах – онук Ярослава Мудрого. Він був дуже освіченою людиною. Доба Володимира Мономаха була часом розквіту культури. У Києві та в інших містах один за одним виростали кам’яні храми, оздоблені настінним живописом . Зокрема, в той час було збудовано і прикрашено Михайлівський Золотоверхий собор у Києві. Відомими є його повчання для дітей.
               Слайд 5   «Повчання Володимира Мономаха»
(Пояснення учнями)
 Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.
 Зміцнюй тіло й душу, просвітлюй розум.
 Працюй так, щоб після тебе нічого не переробляли.
 Будь завтра кращим, ніж ти є сьогодні.
 Не давай сильним принижувати слабких.
 Не залишай хворих, не забувай про бідних.
 Пізнавши все добре, памятай, а чого не знаєш – того  навчайся.
 Живи для Батьківщини та люби людство.
                Слайд 6  «Історія прапора»
Учень-дослідник 2        
  Довге й цікаве життя має наш прапор. Його знали ще з 15 століття. Саме з ним українські галицькі полки йшли на битву з німецькими лицарями. Головна Рада у Львові ухвалила своїм символом жовто-синє сполучення кольорів прапора. Правда, порядок кольорів  тоді ще не був встановлений, тому й майоріли як жовто-сині, так і синьо-жовті полотнища. Тільки 22 березня 1918 року  став прапор знизу жовтим, а зверху блакитним. 
                                        Степів таврійських і Карпатських гір
                        З’єднався колір синій і жовтавий.
                        Погляньте, він як день новий розцвів,
                        Він  – прапор  вільної держави!
               Слайд 7 «День прапора»
Учень-дослідник 3:         
   У трагічному березні 1919 р. синьо-жовтий прапор замінили на  червоне полотнище аж на цілих 70 років. Лише  28 червня 1996 р. о 9 годині 19 хвилин наш прапор відродився. Саме тоді було прийнято Конституцію, де записано: «Державний прапор України - стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів»
У синьому кольорі
Була ознака миру.
А в жовтому народ
Плекав велику віру.
Слайд 8 « Наш герб»
Учень-дослідник 4:                           
   Тризуб державним гербом  було схвалено вперше 12 лютого 1918 р. Звичайно, за часи радянської влади його забули. А відродився він 19 лютого 1992 року як офіційна емблема України – золотавий тризуб.                
                 Слайд 9 « Державний гімн України» (виконання учнями під музичний супровід)
Учень-дослідник 5                                       
  Гімн – величава пісня, виконання якої пов’язане зі святковими урочистостями, офіці-йними державними заходами, військовими парадами. Пісні – гімни – це жива історія народів, їх прагнення до волі.
  Створення українського гімну бере початок з осені 1862 року. Український етнограф, фольклорист, відомий поет Павло Платонович Чубинський (1839-1884 рр.) пише вірш «Ще не вмерла Україна», якому у майбутньому судилося стати національним, а згодом і державним гімном.
  Патріотичний вірш не пройшов повз увагу й релігійних діячів того часу. Один з них, отець Михайло(Вербицький) (1815-1870 рр.), ще й знаний композитор свого часу, за-хоплений віршем Павла Чубинського, пише музику до нього.
  Вперше почав використовуватись як державний гімн у 1917 році. Проте, тільки 6 бе-резня 2003 року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про Державний гімн Украї-ни» гімн на музику Михайла Вербицького зі словами тільки першого куплета і при-співу пісні Павла Чубинського «Ще не вмерла Україна». У той же час перша строфа гімну була змінена і звучить як «Ще не вмерла України і слава, і воля».
5.     Слайд 10 - 13 «Україна географічна»
Дослідник 6                                           
  Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Географічний центр Європи зна-ходиться безпосередньо в Закарпатті, в селі Ділове, у Рахівському районі, поблизу від відомого Карпатського біосферного заповідника, на березі річки Тиса біля кордону з Румунією.  Тут знаходиться знак, на якому латинською мовою написані слова, що по-значають наступне:  « Постійне, точне, вічне місце. Центр Європи встановлений в 1887році, місце виміру дуже точно за допомогою спеціального апарату зі шкалою ме-ридіанів і паралелі, виготовленим в Австро-Угорщині». Рахівщина  володіє справжнім екологічним феноменом і дуже потужним природо-ресурсним потенціалом. Тут знахо-диться  найвища гора на Україні - Говерла (2061 метр) та всі шість вершин Українсь-ких Карпат, що піднімаються вище 2000 м над рівнем моря. Тут знайдено 82 джерела мінеральних вод, росте близько 300 видів лікарських рослин, зустрічається майже по-ловина видів рослин і тварин, занесених до Червоної  Книги.
6.     Слайд 14 «Моя рідна земля»
Ведучий :
   Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть ба-тьки, тут корінь українського народу.
Ведуча:
  Ми хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємося в чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови.
Ведучий:
 Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо як нація.
Учитель:
 Україна має багату культурну спадщину, славиться народними традиціями
Учень 3                  
Обереги мої українські,
         Ви прийшли з давнини в майбуття.
         Рушники й сорочки материнські
         Поруч з нами ідуть у життя.
Учениця 4             
         Нам з любов'ю серця зігрівають –
         Доброта і тепло в них завжди.
         Вони святість і відданість мають.
         Захищають від лиха й біди.
Ведучий:
  Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина – це вишивана моя Україна!
7.     Слайд 15 «Україна вишивана»
Учениця - дослідниця  7     
     Українські вишиті рушники. Жодна оселя не обходилася без них. Ось чому в народі говорили: «Хата без рушників – що сім’я без дітей!». Без рушників, як без пісні, не обходилась жодна урочиста подія в родині. Вони -  символ  єдності сім’ї, любові до матері, символ працелюбності. Зелені візерунки – це символ весни та оновлення, відтінки синього – колір неба і води, які дають силу та здоров’я, жовтий – це  колір відродження, коричневий – знак землі, а червоні та чорні нитки у вишивці бабусиного рушника – то наша одвічна любов та журба.
8.     Слайд 16 «День вишиванки»
9.    Закріплення знань
-  Ми багато чого знаємо, багато чого навчилися, а чи маємо ми розуміння, що значить бути громадянином своєї держави?
  (відповіді дітей)
- Любити так, як любив великий Шевченко
                10. Слайд 17       «Україна Шевченкова»
                              (Діти читають улюблені вірші   Т. Г. Шевченка)                  
14. Ведуча:    Слайд 19 «Найкращий куточок Землі»
  Україно! Чарівна моя, ненько, найкращий куточку землі, солов'їна пісне! Ти прекрасна, але найбільше твоє багатство – народ. Народ чесний, трудолюбивий, нескорений, міцний, як граніт, співучий, дзвінкоголосий.
                  Слайд 20     відеокліп  « Це моя земля»  ( співають діти)
                 14. Слайд 21   «Плаче серденько»    ( читає вчитель)
Україно, Україно!
Серце моє, ненько!
Як згадаю
твою долю,
Заплаче серденько!


                      16. Слайд 22 «Молитва України за дітей»
Вчитель:
  Ми живемо в непрості часи. Багато страшних випробувань випало на долю наших людей. Страждає Україна.  Як і за часів славетного Шевченка, плаче за своїми дітьми і невтомно благає  про мир та спокій на своїй землі.
З молитвою в серці
                                         (авторський вірш) 
         До вас в мольбі звертаюсь, небеса!
              Не за себе благаю - за дітей.
              Зжалійтеся!
              Не зникне хай краса,
              Що вітром волі  проросла  в серцях людей.
                                                  Почуй молитву матері, о, небо,
                                                  За сина і за донечку її.
                                                  Не допусти безчинств.
                                                  Більше не треба
                                                  Страшних випробувань для рідної землі.
              Даруйте моїм дітям, небеса,
              Годину мирну
              І спокійний, світлий день.
              Хай сяйвом сонячним виблискує роса
              Під  звуки любих для душі  пісень.
                                                                                            Снаговська В. І.

                     17. Слайд 23     відеокліп  «Моє  ім’я – Батьківщина»
                     18. Слайд 24 «Україна – єдина країна»
Вчитель:   
  Ми всі благаємо про мир, спокій для держави, про щастя, добробут для родин, про здоровя та прекрасне майбутнє для наших дітей. І в цьому ми єдині.
Свої найкращі побажання наші дівчатка та хлопчики адресують неньці – Україні.
(діти прикрашають карту України  листівками: сердечками, голубами,  соняшниками. Голуб – символ миру, соняшник – символ неперервності роду, родючості, процвітання)


                    Отже, миру тобі, рідна країно! Любові, процвітання!

Немає коментарів:

Дописати коментар